Operation (nummer 3)

Igår var det dags för den tredje operationen (relaterad till cancer) för A. Den tumör på flanken som envisats med att öka i storlek skulla tas bort.  En väldigt enkel operation, som förvisso krävde narkos, men som inte innebar några uppenbara risker. 
 
Kl 13 skulle han vara på sjukhuset. Det första vi fick höra var att jag inte ens fick följa med in på avdelningen. Det var väl inte hela världen, men det kändes lite snopet. Jag frågade hur lång tid det beräknades ta och om han skulle kunna ringa mig själv när det var klart. Det skulle ta ca tre timmar och han skulle kunna ringa mig när det var klart. 
 
Jag hade ju förväntat mig att få vara med, träffa sklterskor och kirurg, så jag jag kände mig lite förvirrad när jag gick ut från sjukhuet. Även om alla försäkrade oss om att denna operation inte var något att oroa sig för alls blev jag inte riktigt kvitt min oro. Jag satt i bilen ett tag och funderade på vad jag skulle göra nu. Åka hem? Äta frukost (kl 13:00..)? Sitta kvar i bilen? Valet föll på att åka till gymmet.
 
Det tog sin lilla tid innan jag förmådde mig att stiga ur bilen och gå in på gymmet, men tillslut var jag där. Det var skönt att få skärma av sig och träna nån timme. Dusch och bastu, och sen hade de där tre timmarna gått. Jag bestämde mig för att inte börja oroa mig innan det gått 4 timmar, men det tog bara någon minut till innan A ringde och sa att det var klart. Han lät ganska omtöcknad, jag sa åt honom att sova ett par timmar och ringa mig sen. 
 
När vi lagt på insåg jag att jag inte hade ätit på hela dagen....
 
Efter lite mat åkte jag hem och hämtade sonen som skulle på träning. På vägen dit ringde A och sa att han fick åka hem nu. Lämnade sonen, hämtade en trött och snurrig A på sjukhuset. Vi åt hamburgare, hämtade sonen från träningen och åkte hem. 
 
Sen minns jag knapppt något mer av den här dagen. Somnade innan ungarna. Vaknande vid 00 när A kom och la sig. Sov som en stock. Det var längesen jag gjorde det sist...

Kommentera här: